İBB Meclisi 12.01.2022 / 30 Kararı gereği Sağlık Çalışanlarına 30.06.2022’ye kadar ulaşımda ücretsiz geçiş uygulanmaktaydı. İBB Meclis kararında belirlenen süre sona erdiğinden ve meclis tarafından süre uzatılmadığından Sağlık Çalışanı kartları 01.07.2022’den itibaren ücretli ve tam tarifeden geçiş yapacaklardır. Sağlık Çalışanı kartlarına abonman yüklemesi yapılamayacaktır. […]
Marmaray istasyonlarında ve trenlerinde maske kullanma zorunluluğu devam ediyor mu?
İçişleri Bakanlığı’nın yayımlandığı genelge kapsamında, tüm toplu taşıma araçlarında olduğu gibi Marmaray trenlerimizde de maske kullanma zorunluluğu 30 Mayıs 2022 tarihinde kaldırılmıştır. […]
Marmaray’da hes kodu uygulaması devam ediyor mu?
Marmaray trenlerimizi kullanacak kişilere yönelik, HES kodu sorgulaması uygulaması 03.03.2022 tarihinden itibaren sona erdirilmiştir. […]
Tramvaydan indikten sonra Marmaray’a geçmek istedim ama turnikelerden geçemedim. Sebebi nedir?
Ayrıcalığı olan indirimli, abonman, ücretsiz ELEKTRONİK KART’ların aynı lokasyonda ikinci kez ayrıcalıktan yararlanma süresi minimum 30 dakikadır. Bu süre içinde kart aynı noktada tekrar okutulursa varsa kontörlü geçiş yapılır, yoksa geçiş vermez. Örneğin; Sirkeci lokasyonunda tramvay, iskele ve Marmaray tek nokta gibi değerlendirilir. […]
İstasyon ve trenlerde dini ve insani duygularımızı istismar ederek dilencilik yapan kişiler var bazen müzik de yapıp bizleri rahatsız ediyorlar. Neden müsaade ediyorsunuz?
İstasyonlarımızda ve Marmaray trenleri içerisinde müzik aletleri eşliğinde para toplanılması yasak olup bu kapsamda trenlerimizde ekipler halinde görevli personellerimiz bulunmakta, bu kişilerin tespit edilmesi halinde zabıta ekiplerine teslim edilerek Kabahatler Kanunu’nun ilgili maddelerine göre cezai işlemler uygulanması sağlanmaktadır. […]
Marmaray trenleri hızları hattın tamamında aynı mıdır?
Halkalı-Gebze arası 75.7 km uzunluğunda olup 108 dakika; Ataköy-Pendik arası 42,83 km uzunluğunda olup 63 dakika seyahat süresi ile hizmet verilmektedir. Marmaray trenleri hızları olumsuz bir durum oluşmadığı sürece seyahat süreleri bu plan dahilinde tamamlanacak şekilde otomatik olarak ayarlanmaktadır. […]
Ücretsiz, indirimli İstanbulkartların sahibi dışında kullanıldığının tespiti halinde uygulamanız nedir?
Ücretsiz, indirimli vb . kişiselleştirilmiş İstanbulkartlar kişiye özeldir. Sahibi haricindeki kişiler tarafından kullanılamaz. Marmaray istasyon yolcu giriş alanlarımızda değişik zaman aralıklarında görevli personellerimizce kart kullanım kontrolleri yapılmaktadır. Yapılan kontrollerde görevlilerimizce Usulsüz kart kullanımlarının tespiti halinde kullanılan karta el konularak kart kullanımı Marmaray’da 6 ay süre ile engellenmektedir. […]
Ücretsiz geçiş hakkım var, İstanbulkartımı nereden temin edebilirim?
Ücretsiz, İndirimli ve Abonman gibi imtiyaz hakları olan kişisel İstanbulkart başvuruları, Belbim A.Ş.’ye ait İstanbulkart Başvuru Merkezlerine (İBM) gerekli belgeler sunularak yapılmakta; BELBİM A.Ş. tarafından yapılan belge doğrulamasından sonra kişiye İstanbulkart verilmektedir. […]
Ücretsiz geçiş belgemi görevliye göstererek geçiş yapabilir miyim?
Ücretsiz geçiş hakkına sahip tüm yolcularımız kendilerine ait ücretsiz elektronik İstanbulkartını kullanmak zorunda olup kimlik ve belge kontrolü ile Marmaray turnikelerinden geçişleri yapılmamaktadır. […]
Marmaray yüzünden yht yi, uçağı kaçırdım? Bilet parasını iade alabilir miyim?
Şirketimizle yolcu ilişkilerini düzenleyen yürürlükteki Yolcu tarifesi “Ücreti İade Edilmeyecek Biletler” başlıklı 3.5 maddesine göre “Yolcunun trenlere erişim için kullandığı uçak, banliyö-Marmaray, otobüs, tramvay metro gibi ulaşım vasıtalarındaki gecikmeler sonucunda oluşan olumsuzluklar nedeni ile yolcunun iade talep etmesi halinde TCDD Taşımacılık A.Ş tarafından kendisine herhangi bir ödeme yapılmaz.” hükmü yer almakta ve durum kamuoyuna ilan […]
TCDD Taşımacılık A.Ş nedir?
6461 sayılı yasa gereği Demiryolu taşımacılığının serbestleştirilmesi ve TCDD’nin yeniden yapılandırılması çalışmaları kapsamında, 1 Mayıs 2013 tarihinde 6461 Sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkında Kanun yayınlandı. Bu kapsamda; TCDD altyapı işletmecisi, TCDD Taşımacılık A.Ş ise yük ve yolcu tren işletmecisi (DTİ) kuruluş olarak tanımlandı. TCDD Taşımacılık A.Ş, TCDD’nin bağlı ortaklığıdır. 1 Ocak 2017 tarihi itibariyle […]
TCDD nedir? Görevleri nelerdir?
6461 sayılı yasa gereği Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ya da kısaca TCDD, Türkiye’deki demiryolu altyapısını yapan, trafiğini düzenleyen, kontrol eden kamu kurumudur. Marmaray istasyonları TCDD’ye bağlıdır. […]
Yolcu yoğunluğunda niye ek sefer yapmıyorsunuz?
Marmaray’ın tüm istasyonları 24 saat izlenmektedir. Hergün yolcuların yoğun olduğu saatlerde tarife dışı ek seferler yapılmakta ve yolcu yoğunluğu azaltılmaya çalışılmaktadır. […]
Acil durumlarda nasıl davranmalıyım?
Şüpheli paket, acil sağlık sorunu, ray hattına düşme, yangın, sabotaj, taciz, hırsızlık, saldırı vb. acil durumlarda panik yapmadan en yakın görevliye bilgi veriniz. Acil durumlarda anons ve yönlendirmelere uyunuz. Ray hattına düşme ve yangın durumlarında peronlarda bulunan acil durdurma, yangın butonlarını kullanınız. (Usulsüz kullanımlar cezalandırılır. Oluşan zarar ayrıca tazmin edilir) Trenlerde karşılaşılabilecek acil durumlarda, tren […]
Marmaray trenlerimizde küçük evcil hayvan taşıma kuralları nelerdir?
Orta boy valiz ölçüsünü geçmeyen kafeste olmak ve etrafa kötü koku yaymamak koşulu ile küçük evcil hayvanlar trenlere şartsız kabul edilir. Görme engellilere refakat eden kılavuz köpekler tasması takılı, belgeleri yanında olmak koşuluyla trenlere kabul edilir. İstasyonlarda ve trenlerde hayvanlar kafeslerinden çıkartılmamalı ve hayvanlara ait sağlık belgeleri yolcusunun yanında bulunmalıdır. Herhangi bir şekilde serbest kaldığında […]
Marmaray trenlerine yolcu yanındaki hangi eşyalar kabul edilmez? Trenlerde nelerin taşınması yasaktır?
Marmaray trenlerinde yolcu yanındaki aşağıda belirtilen eşyalarla binilmez: Trenlerimize yanıcı, patlayıcı, parlayıcı, vb. eşya ve maddelerle binilmez. Marmaray trenlerine 30 kg’dan fazla veya 120x50x60 cm’den büyük yükle binilmez. Eşya taşıma arabaları (kapalı dahi olsa) , uçan balonlar ve her türlü basınçlı gaz tüpleri ile binilmez. Ambalajı yetersiz akıntı, sızıntı yapan ve diğer yolculara rahatsızlık verecek […]
Bisikletimle Marmaray’a nasıl binerim?
Marmaray trenlerimizde bisiklet taşıma kuralları şöyledir: Katlanabilir bisikletler “orta boy bavul büyüklüğünü geçmeyen ve katlanmış olmak ” şartıyla tüm gün ve saatlerde trenlere kabul edilir. Büyük boy katlanmayan bisikletler ise yoğun saatler (07.00-08.30 / 16.00-19.30) dışında trenlere kabul edilir. Bisikletler pazar günleri, bayram ve resmi tatillerde tüm gün ve saatlerde trenlere kabul edilir. İstasyon alanları […]
İstanbul kartımla ilgili sorunlarda ne yapılması gerekiyor?
İstanbul kartları ile alakalı her türlü iş ve işlemlerde (kayıp, çalıntı, ücret itirazı vb.) Belbim Müşteri Hizmetleri 444 2 161 veya 0212 468 00 99 nolu telefonları arayabilirsiniz. […]
Ücretlendirme ve kart kullanım kuralları nelerdir?
Marmaray’da ilk girişte o istasyondan gidilebilecek en uzak mesafe ücreti Elektronik karttan turnike üzerinden tahsil edilir. İnilen istasyonda, sistem tarafından yolcunun yaptığı seyahate ait mesafe hesaplanarak o mesafeye ait yolculuk ücreti düşülerek varsa geri kalan miktar “ücret iade cihazlarından” elektronik kartlara iade edilir. Aynı Elektronik kartın birden fazla kişi girişi için kullanılması halinde kullanılan karta […]
Trenler bazen Pendik ve Ataköy’de neden yolcu boşaltıyor?
İç döngü trenlerimiz Pendik- Ataköy arasında çalışmaktadır. Trenlerin çalıştığı parkur, tren setlerinin dışında bulunan led ekranlarda gösterilmekte ve istasyonlara yapılan anonslarla duyurulmaktadır. Bu parkur dışında bulunan Halkalı veya Gebze yönündeki istasyonlara devam edecek olan yolcularımızın bu yönde çalışan trenleri kullanmaları gerekmektedir. […]
Tren içlerinde bir sonraki istasyon bilgisi veriliyor mu?
Trenlerimizde bir sonraki durak bilgisi sesli ve görsel olarak yapılmaktadır. […]
Metrolar gibi Marmaray seferleri neden 7/24 yapılmıyor?
Marmaray projesi, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Marmaray Bölge Müdürlüğünce yürütülen bir proje olup kontrolleri, iyileştirme çalışmaları vb. faaliyetler de ilgili Bölge Müdürlüğü tarafından sürdürülmektedir. Şirketimiz kendisine sunulan altyapı üzerinde kıstaslar dâhilinde tren işleten bir demiryolu tren işletmecisidir. Marmaray yüzeysel bir raylı sistem olup gerek doğanın gerekse diğer dış faktörlerin etkileri nedeni ile yurtdışındaki benzerleri gibi […]
Polisler,rütbeli subaylar ,zabıtalar,postacılar vb.Marmaray’dan ücretsiz yararlanabilir mi?
Şirketimizin vasıtalarından ücretsiz veya indirimli seyahat imkânına sahip yolcularımız 4736 sayılı kanunda belirtilmekte olup, emniyet ve rütbeli subaylar Kanun kapsamı dışında tutulmuştur. Bu sebeple polisler, rütbeli subaylar, zabıtalar, postacılar vb. Marmaray’dan ücretsiz faydalanamamaktadır. Ayrıntılı bilgi için;http://marmaray.gov.tr/yolcu-hizmetleri/ucret-ve-seyahat/ […]
Kimler Marmaray’dan ücretsiz yararlanabilir?
4736 sayılı kanun ve sair ekleri gereği Marmaray vasıtalarında taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlanacaklar aşağıda belirtilmiştir 1- “T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca verilen kart ile;” a) %40 ve üzeri engelli yolcular; b) Ağır engelli yolcular ile birlikte birden fazla olmamak üzere beraber yolculuk ettikleri refakatçileri; c) Harp ve vazife malülleri […]
Bazı yerlerde tren aşırı sarsıyor, makinistler tren kullanmayı bilmiyor mu?
Marmaray hattında enerji hatlarının birleştiği bağlantı noktalarında yolcuları tedirgin eden bir fren etkisi ardından, hafif bir sarsıntı ve hızlanma oluşmaktadır. Bu durum Marmaray işletmeciliğini etkileyecek herhangi bir tehlike arz etmemektedir. Benzer durum tüm dünyadaki aynı hızda ve şekilde çalışan ulaşım sistemlerinde yaşanmaktadır. […]
Trenler bazen çok sıcak bazen çok soğuk oluyor. Trenlerin ısıtma ve soğutma sistemleri neden düzgün çalışmıyor?
Marmaray trenlerinde sıcak-soğuk ayarları mevsim durumuna ve dış ortama sıcaklığına göre otomatik yapılmaktadır. Tüm trenlerimizde uluslararası standartlara göre 22 derece iç ortam sıcaklığı sağlanmaktadır. […]
Trenler neden belirtilen saatlere göre daha geç hareket ediyor?
Hat üzerinde ya da trenlerde yaşanan teknik olumsuzluklar veya yolcuların kapıların açılıp kapanmasına engel olmaları, acil durum düğmelerine basmaları vb. gibi engeller nedeni ile döngü ve zaman aralıklarında sapmalar olabilmekte ve bu da yolcularımızı olumsuz etkilemektedir. […]
Gece geç saatlere kadar niye tren çalışmıyor? İstasyonlardaki bilgilendirme ekranları neden çalışmıyor? Marmaray tren seferlerinin daha sık aralıklarla yapılamamasının sebebi nedir
İşletme faaliyetlerinin paralelinde, Banliyö treni hizmet saatlerinden arta kalan zaman diliminde hattın ve trenlerin rutin kontrolleri ve bakımları yapılmaktadır. Bazı istisnaları olmakla beraber tüm dünyada; büyük kentlerde, metro banliyö işletmeciliği genel olarak gece saatlerinde yürütülen bakım faaliyetlerinin temini için yolculu işletmecilik en geç 00:00’da sonlanmaktadır. Kullanıcılara doğrudan hizmet sunan istasyon ve tren içi bilgi ekranları […]
Marmaray İstasyonlarında kapalı bekleme alanı neden yok?
Marmaray Projesinin istasyonlarına ait tasarımlarında sık aralıklarla tren işletilmesi planlandığı için istasyonlarda yolcu beklemesi projeyi yapan AYGM tarafından öngörülmemiştir. İstasyonların inşa edildiği yerlerde çıkan tarihi buluntular nedeniyle istasyon yapılarında oda büyüklükleri dâhil gereksiz alan veya ihtiyaçların giderilebileceği büfe, mescit, oturma alanları vb. alanlar sınırlı tutulmuştur. Bu aksaklıkların giderilmesi ile ilgili çalışmalar sorumlu kurum AYGM ve […]
İlk ve son tren saatleri ile sefer aralıkları nedir?
Gebze-Halkalı yönünde 06:05-22:50 arasında, Halkalı- Gebze yönünde 05:58-22:58 arasında 15 dakika aralıklarla ; Pendik- Ataköy yönünde 06:09-20:39 arasında, Ataköy- Pendik yönünde 06:09-21:54 arasında Pendik Zeytinburnu yönünde 20:54 / 22:39 arasında 8 dakika aralıklarla trenlerimiz çalışmaktadır. ————————————————————————————————————————————————————————————- Marmaray seferleri uzatıldı. Her hafta cumayı cumartesiye ve cumartesiyi pazara bağlayan gecelerde Halkalı-Gebze-Halkalı arasında Marmaray trenleri işletilmektedir. Gebze – […]
Halkalı Gebze arası sefer süresi ne kadardır?
Halkalı-Gebze arası 75.7 km uzunluğunda olup 108 dakika; Ataköy-Pendik arası 42,83km uzunluğunda olup 63 dakika seyahat süresi ile hizmet verilmektedir. […]
Gün içinde toplam kaç sefer yapılmaktadır?
Her gün Halkalı-Gebze-Halkalı arasında 10 vagonlu setlerle 149 sefer, Ataköy-Pendik-Ataköy arasında 10 vagonlu setlerle 138 sefer yapılmaktadır. Marmaray’da Halkalı-Gebze-Halkalı arasında 455.344 kişilik, Ataköy-Pendik-Ataköy arasında 421.728 günlük 877.072 kişilik seyahat arz edilmektedir. […]
Marmaray hattında toplam kaç adet tren seti vardır?
Marmaray’da 34 adet 10 vagonlu, 20 adet 5 vagonlu olmak üzere 440 vagondan oluşan araç filosu bulunmaktadır. […]
Marmaray hattı Ne Zaman Hizmete Başladı?
Marmaray projesinin ilk etabı olarak 29 Ekim 2013 tarihinde Ayrılık çeşmesi -Kazlıçeşme arasında 5 istasyonda hizmete girmiştir. Gebze- Halkalı hattının tamamı 13 Mart 2019 tarihinde 43 istasyonda hizmete girmiştir. […]
Marmaray projesi kim sorumludur?
Marmaray projesi, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü Marmaray Bölge Müdürlüğü tarafından yaptırılan ve yürütülen bir projedir. […]
Marmaray’ ı kim işletir?
TCDD Marmaray İstasyon ve altyapısından sorumludur. TCDD Taşımacılık A.Ş. Marmaray trenlerini işletir. […]
Tren seferleri ne kadar sürede bir yapılıyor?
Marmaray’da Halkalı-Gebze-Halkalı trenlerimiz 15 dakika aralıklarla. Ataköy-Pendik-Ataköy trenlerimiz 8 dakika aralıklarla işletilmektedir. […]